miercuri, 23 februarie 2011

Stephansplatz si Stephansdom

Stephansplatz - piata Sfantul Stefan este situata exact in centrul Vienei, fiind aproximativ centrul ei geografic.
Pentru a ajunge aici aveti la indemana o statie de metrou numita Stephansplatz, care este situata pe magistrala U1 - aici este singura intersectie dintre magistrala U1 si magistrala U3. Din ce am vazut cu masina nu este o idee prea buna sa ajungeti aici - sunt foarte putine locuri de parcare disponibile.
Puteti incerca insa o plimbare cu trasura - in aceasta piata am vazut de fiecare data trasuri aliniate frumos, care isi asteptau clientii.
Piata este dominata de catedrala cu acelasi nume: Stephansdom.
Catedrala este impunatoare - din cate stiu se afla in topul celor mai inalte catedrale din lume (situata in jurul pozitiei 15).
Unul din lucrurile foarte interesante la aceasta catedrala este acela ca, de-a lungul existentei ei, a fost extinsa - prima structura a fost gata in jurul anului 1200, iar in jurul anului 1500 biserica existenta a fost extinsa; urmatoarea extindere a constat in adaugarea locului pentru cor.
Un alt lucru interesant si in acelasi timp deosebit este acoperisul catedralei - este foarte colorat, plin de decoratiuni, pe partea dinspre cor fiind chiar format dintr-un mozaic.
In catedrala sunt 18 altare principale si multe altele situate in diferitele capele. Din punct de verede al interiorului mi s-a parut destul de asemanatoare cu catedrala Castelului din Praga. Multi dintre printii si imparatii Austriei sunt inmormantati aici; catedrala este de asemenea cunoscuta pentru origile pe care la gazduieste - concertele tinute aici sunt adevarate atractii.
Catedrala se afla intr-un continuu proces de restaurare si conservare - mereu se curata peretii exteriori, mereu exista lucrari de intretinere pentru interior.
Puteti intra in catedrala fara sa platiti o taxa, insa pentru a vedea toate altarele este nevoie de taxa; este nevoie de asemenea de taxa daca doriti sa urcati pe catedrala sau in unul din cele doua turnuri - cel de nord si cel de sud.
Cand am fost eu, era permis doar accesul in turnul nordic, contra unei sume de 3,5 euro de persoana. Desi sunt foarte multe scari de urcat, panorama este superba. Pretul trecut reprezinta taxa de intrare pentru doua persoane la data la care am fost eu.
Voi lasa pozele sa va convinga de frumusetea pietei si a catedralei.
Cand Am Fost Acolo era ziua nationala a Austriei - 26 octombrie - de aceea in unele poze veti vedea steagul Austriei :)

Coordonatele GPS ale pietei sunt 48°12′30.30″N 16°22′20.90″E.
Coordonatele GPS ale catedralei sunt 48.208488° N, 16.372644° E.
Site-ul catedralei, doar in germana din ce am vazut, este la adresa click aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu