miercuri, 23 februarie 2011

Der Anker Clock si centrul Vienei

In scurta vacanta in Viena am dorit, cum era si normal, sa vedem cat mai multe lucruri, cat mai multe obiective, cat mai multe parti din oras. Am inceput o zi vizitand Stephansplatz si catedrala.
Urmatorul obiectiv trecut pe GPS din zona respectiva era Scoala spaniola de calarie, unde din pacate nu am reusit sa intram - fiind ziua nationala a Austriei era inchisa. Strazile si cladirile din zona Stephansplatz erau atat de frumoase incat am zis sa mai umblam putin prin zona inainte te a ajunge la urmatorul obiectiv standard :)
Si se pare ca am facut bine, deoarece am gasit un obiectiv despre care nu stiam nimic pana atunci - ceasul Anker sau Ankeruhr, Anchor Clock. Ceasul este situat in piata Hoher - Hohermarkt, una din cele mai vechi piete din Viena. Ceasul a fost construit din ce am citit in jurul anului 1920. Daca ati vazut Ceasul Astronomic din orasul vechi din Praga si v-a placut, atunci si acesta o sa va placa.
Ceasul se afla pe un fel de pod ce uneste cele doua parti ale cladirii Anker - numele ceasului vine de la numele firmei de asigurari care detine aceasta cladire Anker Insurance Company. Ceasul are doua fete, una din ele este statica, alta "dinamica", aflandu-se pe ambele parti ale podului.
Sunt in total 12 figuri care trec peste pod din ora in ora, figuri ce reprezinta mari personalitati ca Maria Tereza sau Haydn.
In jurul amiezei lumea se aduna pentru a vedea cele 12 figuri trecand prin fata lor in acelasi timp, acompaniate de un fond muzical.
Desi nu la fel de spectaculos si la fel de cunoscut ca Ceasul Astronomic din Praga, ceasul Anker mi s-a parut interesant, frumos, foarte bine integrat in peisajul pietei. Descoperirea lui a fost surpriza placuta a acelei zile.
De aici am ajuns pe faimoasa strada Graben, una din cele mai cunoscute strazi din Viena, folosita de multe ori ca loc de desfasurare pentru diferite festivaluri.
Am putut admira aici Pestsäule - columna ciumei - monument aflat in restaurari din pacate in acel moment. Am ajuns in final si la faimoasa scoala de calarie, am admirat-o insa din exterior.
Am trecut apoi pe langa frumoasa cladire a muzeului Albertina, iar apoi am ajuns la Opera din Viena.
Langa opera exista o statie de metrou, cu o toaleta cel putin ciudata: picturile de pe perieti imita interiorul operei invecinate, din interior se aude muzica clasica :)

Coordonatele GPS ale ceasului Anker sunt 48° 12' 38" N, 16° 22' 24" E
Scoala spaniola de calarie are site-ul click aici
Muzeul Albertina are site-ul click aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu